zaterdag 10 augustus 2013

Knuffeluil



Creatief en nuttig je vrije tijd invullen ?  Creatief met stof, leek mij wel wat!

Ik kocht het boek van Elke Van Elderen en kreeg al snel inspiratie! Maar ik had een naaimachine nodig. Gelukkig kon ik beroep doen op de bijna 20 jaar oude Singer van mijn schoonmoeder, na een korte opfrissing en geneus is de handleiding, ging ik aan de slag.
Ze zeggen wel eens dat je fietsrijden nooit verleert, wel dat is met stikken net zo ... je wordt wel wat onzeker maar ... oefening baart kunst dus ging ik meteen aan de slag.
Ik houd van creaties die niet té veel tijd in beslag nemen en waarvan je snel het resultaat kan bewonderen.
Het doopfeest van Lothar, het zoontje van vrienden, was het perfecte excuus om met de Singer aan de slag te gaan. Ik koos voor een knuffeluil, een patroon en werkwijze uit het boek van Elke. Na een tripje naar Veritas, waar ik mezelf ook trakteerde op het één en ander ;-) , gepakt met stoffen, Vlieseline, knoppen, naaigaren, nieuwe naalden, stofschaar, ... e.d. kon ik met een gerust hart beginnen aan mijn allereerste project!
Het ging behoorlijk snel, na een 2 tal uurtjes was de uil af en, al zeg ik het zelf, het resultaat mocht er zijn ... niet perfect maar zeker gelukt en voldoende om het als cadeautje te overhandigen.
Dat doe ik het liefst, dingetjes maken en ze dan cadeau doen !

Ziehier, het resultaat !



Ondertussen heb ik leuke onlineshops ontdekt voor stoffen, labels, lintjes, ... en ook massa's inspiratie opgedaan voor vele nieuwe projecten :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten