zaterdag 10 augustus 2013

Babyslabjes

Na de knuffel en de babyslofjes, ging ik voor de praktische babyslabjes.
Online vond ik een patroon (A4) maar dit moest ik natuurlijk aanpassen want een slab is groter dan een A4-blad.
Bon, hoe groot is eigenlijk een babynekje ?? ;-)
Tja, als je geen kids hebt, stel je jezelf zo'n vragen !
Gelukkig heb je met z'n tweeën meer inzicht in die dingen en na overleg met mijn vriend kwamen we er al gauw uit. Je zal maar een slab maken die dan niet rond een babynekje past, alle moeite en werk voor niks.
Ik koos voor twee leuke stofjes met prints én badstof. Het werd dus een omkeerbare slab, nu ja, twee stuks. Eéntje met giraffen, de andere met olifanten. Ik gebruikte ook klittenband, heel wat handiger in gebruik dan een lintje bijvoorbeeld.
Deze keer ging mijn naaiwerk heel wat vlotter, alleen het knippen van die badstof, dat gaf een hoop pluisjes en prulletjes op tafel, de grond én mezelf ... GRRRRRRR ;-)
Maar het resultaat mag er wezen, een leuk effect en vooral geweldig praktisch ! 




1 opmerking: