zaterdag 10 augustus 2013

Fleece slofjes

Tijdens mijn ontdekkingstocht naar leuke ideeën kwam ik Pinterest tegen.
Daar kan je, naar je eigen interesse, 'borden' bekijken met foto's die dan weer gelinkt zijn met sites of blogs. Dit werd al snel mijn grootste inspiratiebron. Ik vinkte : baby en kinderen, tattoo, DIY, naaitechnieken, ... aan en kreeg een hele reeks leuke én minder toffe ideeën voorgeschoteld!
Babyslofjes of sloefkes, zoals we hier zeggen, leek me supercute. In vilt, stof of fleece ??
In fleece! Ik printte het patroon en tutorial (aanwijzingen) waarmee ik meteen aan de slag ging.
Moet toegeven dat dit prullenwerk, je maakt tenslotte een maatje 18 en geen maat 42, me tijdens het aan elkaar zetten wel een behoorlijk stressmoment gaf ... en het lukte.
Turkoois fleece, met een grote rode knop en detaillint achteraan - bijna af, nog even mijn naamlabel aanbrengen 'Maffe Marie' en het was klaar.
Vermits er wel degelijk een verschil is tussen de linker- en rechterslof, besliste ik om op de linkse 'Maffe' te zetten en de rechtse 'Marie', als klein hulpje zodat je de slofjes bij het aandoen niet kan verwisselen.
Toen ik de foto op Facebook deelde, kreeg ik ook meteen de vraag ze in een grotere maat te maken ... wie weet, met de herfst- en wintermaanden in zicht ... maar dan wél met antislipzolen.
Misschien maak ik het eerste volwassenenpaar wel voor mezelf, in maat 42!;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten