dinsdag 1 oktober 2013

Portemonnee uit toile cirée

Toile cirée of tafelzeil/dekzeil wordt niet alleen gebruikt om het tafeloppervlak te beschermen maar tegenwoordig worden er slabben, tassen, shoppingtassen, portemonnees, babystoelovertrekken, pennenzakken, make up tasjes, mandjes, regenhoed, ... je kan het zo gek niet bedenken of men maakt het uit tafelzeil.

Vooraleer ik me aan een echte handtas waag, begin ik klein met een eenvoudig geldzakje of portemonnee met een rits.

Ook toile cirée koop ik online, www.hiptafelzeil.nl is super. Je hebt er heel wat keuze en de prijs valt goed mee, bovendien hebben ze een megasnelle leveringsservice en heb je de bestelling 2 dagen later al in handen! :-)

Tafelzeil is niet echt handig in gebruik, het is duurzaam en stevig en dat maakt stikken van dit materiaal moeilijker dan pakweg een lapje katoen.
Steeklengte vergroten, dat las ik ergens en OF een speciale boventransportvoet voor het naaimachine aankopen ( later ) OF de onderkant van de reguliere voet afplakken met tape! Waarom al dat gedoe, hoor ik je denken? Het gladde bovenoppervlak van tafelzeil glijdt niet netjes onder de gewone transportvoet waardoor je ter plaatse blijft. Lang leve het internet waar er voor elke hindernis wel een oplossing te vinden is ;-)

Omdat polka dots écht IN zijn, koos ik voor wit met paarse stippen. 
Ik heb een hele reeks ritsen van allerlei lengtes maar een beperkt aantal kleuren dus ging ik voor rood en blauw. (ik had geen paars en wit vind ik té saai)

Relatief makkelijk en, tot mijn eigen verbazing, aardig gelukt !! :-)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten